maandag 28 mei 2012

DIY: Een kort broekje maken, van je lange broek!

Geen geld? Even creatief willen zijn? Ja dat had ik ook! En aangezien ik ook nog een kort broekje nodig had, deed ik dit, en het leek me wel leuk om dit met jullie te delen! Het is niet moeilijk, zeker niet, maar soms heb je toch even die paar tips and tricks nodig, die ik jou nu ga geven! En het beste is, het duurt maar heel even!




Je hebt niet ervaring nodig om dit te kunnen doen, mijn 1e x, die ik niet gefotografeerd heb, ging beter dan die ik nu laat zien! Dus no worries. Ik vind het in het begin ook eng om me broek door te knippen, maar daarom moet je het ook echt met een broek doen die je niet meer aan kan omdat hij bijvoorbeeld te klein is geworden bij de onderkant van je benen. Genoeg gekletst, let's start!

Wat heb je nodig?



Om een kort broekje te maken heb je een schaar, pen en een broek nodig waar je zeker van weet dat je hem wil verknippen, de broek die ik heb verknipt heb ik verknipt omdat hij wijd aan de onderkant zit en ik vind dat persoonlijk niet mooi.
Het is belangrijk dat je niet een broek neemt die niet goed bij je taille zit, en als je een riem omdat nog steeds niet goed zit, de broek moet wel net zo goed zitten aan de bovenkant als een kort broekje die je koopt in een winkel.

Wat moet je doen?






Doe eerst je broek aan, en kijk daarna hoelang je het broekje wil hebben. Als je net als ik een 'zoom' (volgens mij noem je dat zo; dat is de 'vouw' aan de onderkant van het broekje) wilt, teken het streepje dan iets lager, omdat je dan de broek omvouwt en dus ruimte inneemt, als het ware. En je moet hem nog 5 millimeter naar beneden tekenen omdat je niet wilt dat je een streep ziet, dus dat je kan knippen boven het streepje.



Nu is het tijd om te knippen! Knip de broek een beetje schuiner! Waarom? Omdat je anders een hele rare kruis krijgt, tenminste dat heb ik gehoord. Nooit echt geprobeerd omdat ik niet een hele broek wil weg gooien als het echt zo is, hihi!
Je kan je broek trouwens beter te groot dan te klein knippen dus let daar op! En let trouwens ook op als je lage zakken hebt in je broekje, straks knip je je zak open en dat zou zonde zijn!


Het resultaat als de broek geknipt is! Je ziet het niet op de foto maar eigenlijk maar eigenlijk zit op de onderkant van het broekje allemaal kleine witte sliertjes, door het knippen. Dat vind ik niet mooi dus daarom ga ik hem omvouwen!


Het is een beetje uitvogelen hoe je broekje nou mooi zit, ik heb zelf me broekje iets te kort geknipt, maar het broekje wat ik eerst knipte was wel goed gelukt! Maar het enigste wat je moet doen is vouwen. Het is zo makkelijk meiden!

Resultaat/Resultaten: 






Dit is het resultaat! Ik zie nu pas dat het witte broekje op de foto een beetje scheef zit, maar dat kan je altijd nog veranderen! Het witte broekje was trouwens het eerste broekje dat ik heb verknipt, ik had alleen het eindresultaat gefotografeerd!
Ik vind het zelf heel leuk en handig om te doen, je bent er 5 tot 20 minuutjes aan kwijt, want soms heb je het broekje te groot of zo iets geknipt, je snapt het wel! En het kost helemaal geen geld. Je kunt trouwens ook nog altijd de zoom vast naaien, hoe dat moet, geen idee! Hoe ik het nu doe blijft bij mij ook goed zitten dus ik doe dat niet.

O ja trouwens, ik ben helemaal verbrand van top tot teen dus sorry voor mijn rode benen.

Ik hoop dat deze paar tips hebben geholpen, of deze uitleg in ieder geval. Het is dus heel simpel, een kind kan de was doen! Waarschijnlijk denk je: 'Tuurlijk moet het zo, snap ik ook wel!'  Maar soms zijn er toch een paar dingen waar je voor moest opletten omdat je anders je hele broekje verknipt!

Je kant het zo laten, of studs bijvoorbeeld bij de zakjes doen, of over een hele kant van het broekje, wat jij mooi vind! Ik hou het lekker zo!

See you soon!
x Elena

P.s: Ik probeer weer een beetje in het bloggen te komen, ik heb nu niet zoveel huiswerk, dus ik heb genoeg tijd!

2 opmerkingen: